Наразі в нашій державі відбувається реформування і модернізація освіти. Одним з глобальних чинників цього процесу є цивілізаційні процеси, пов’язані з еволюційним розвитком людства та зміною ставлення до осіб з особливими освітніми потребами.

 

Зважаючи на це, реформування освіти в Україні сьогодні пов’язують із задоволенням освітніх потреб, інтересів і реалізацією потенційних можливостей розвитку особистості кожного члена суспільства, зокрема громадян з інвалідністю та особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного освітнього середовища.

 

Тож ми, як опорний дошкільний заклад з питань інклюзивного навчання і у 2019-2020 н.р. продовжуємо свою роботу в цьому напрямку.

 

На початку навчального року завідувач Конфітовська С.І. провела «Офіційний вісник», під час якого відбулось ознайомлення з новими нормативно-правовими документами з організації інклюзивної освіти. Також було оновлено банк даних закладу про дітей з особливими освітніми потребами та дітей-інвалідів.

 

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА з інклюзивної освіти в ЗДО

 

Корекційні програми

 

1. Програма розвитку дітей дошкільного віку з порушенням опорно-рухового апарату. За заг.  ред. Шевцова А.Г. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18795)

 

2. Корекційна робота з розвитку мовлення дітей п'ятого року життя з фонетико-фонетичним недорозвитком мовлення. Програмно-методичний комплекс. Рібцун Ю.В. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18798)

 

3. Корекційне навчання  з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Програмно-методичний комплекс. Трофименко Л.І. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18794)

 

 4.Корекційне навчання  з розвитку мовлення дітей старшого дошкільного віку із фонетико-фонетичним недорозвитком мовлення. Програмно-методичний комплекс. Бартєнєва  Л.І. (лист МОНмолодьспорту від 05.12.2012 №1\11-18796)

 

5. Розквіт. Комплексна програма розвитку дітей дошкільного віку з аутизмом. За заг. ред. Спритник Т.В. (лист МОНУ  від 04.04.2013 №1\11-6544)

 

6. Віконечко. Програма розвитку дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку від 3 до 7 років. За заг. ред. Сак Т.В. (лист МОНУ від 12.04.2013 №1\11-6943)

 

7. Програма розвитку дітей дошкільного віку зі спектром аутичних порушень. За заг. ред. Шульженко Д.І. (лист МОНУ від 11.09.2013)

 

8.Корекційна робота з розвитку мовлення дітей середнього дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення. Навчально-методичний посібник. Трофименко Л.І.(наказ МОНУ від 29.04.2016 №476)  

 

Листи, розпорядження, накази

 

1.     Лист МОН України «Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти від13.11.2018р. №1/9-691».

 

2.     Лист Міністерства освіти і науки України від 05.08.2019р. №1/9-498 «Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р.».

 

3.     Лист Міністерства освіти і науки України від 26.06.2019 № 1/9-409 «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2010 н. р.».

 

4.     Постанова КМУ від 14.02.2017 р. № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами».

 

5.      Постанова КМУ від 27.02.2019 р. №129 «Деякі питання використання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам  з особливими освітніми потребами у 2019 році».

 

6.     Постанова КМУ від 10.04.2019 р. №530 «Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти».

 

7.     Лист Міністерства освіти і науки України від 18.07.2019 р. №1/9-462 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2019/2020 н.р.»

 

8.     Наказ Міністерства освіти і науки України 21.06.2019 р. №873 «Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти».

 

 

 

У нашому ДНЗ разом з групами загального розвитку є групи спеціального призначення для дітей з порушеннями мовлення та групи з інклюзивним навчанням. Загалом у закладі перебуває 1 дитина з синдромом Дауна, 5 дітей з порушенням спектру аутизму, 9 дітей із затримкою психічного розвитку. Супутніми порушеннями у цих дітей є гіперактивність з дефіцитом уваги, порушення емоційно-вольової сфери.

 

І тому, для успішної їх соціалізації, адаптації та проведення навчально-виховної та корекційно-розвиткової роботи у дошкільному закладі виступ педрадаобладнано ресурсну кімнату, яка виступає можливістю досягти усіх потрібних умінь та навичок швидко та з інтересом. Спеціалісти, що працюють у ресурсній кімнаті з дітьми завжди знаходять індивідуальний підхід до кожної дитини, тим самим пришвидшуючи її розвиток. Усе обладнання ресурсної кімнати відповідає основним потребам розвитку дитини, де вона може стимулювати всі свої органи чуття, такі як зорові, слухові, тактильні, вестибулярні і т.п., може відпочити та набратися сил для подальшого навчання.

 

Дякуючи благодійній допомозі батьків закладу, так і благодійним акціям, які проводились у садочку, було придбано обладнання майже на 10 тисяч гривень. А саме придбали:   

 

Сенсорний мішок «Яйце сови», диск балансувальний, іграшка балансир «Бджола»

 

Підвісна гойдалка «Гніздо-капля», еластична панчоха «Дослідник простору», еластичний гамак

 

Виготовлено своїми силами: обтяжений жилет та обтяжена ковдра, тактильні доріжки

 

Музична світло лампа, сенсорні стрічки «Кольорові промінці», гойдалка-балансир, роликова дошка.

 

Завдяки змінам внесених до постанови кабінету міністрів України про розподіл освітніх субвенцій на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами ми отримали перспективи облаштувати центр сенсомоторного розвитку відповідно до сучасних вимог. Таким обладнанням:

 

-          комплект шведських стінок,

 

-          світлова бульбашкова колона,

 

-          круглий сухий басейн,

 

-          тактильний комплект модулів на підлогу Доріжка.

 

 

 

 

Download
Наказ МОН Про команду супроводу дітей з ООП
Наказ МОН Про команду супроводу дітей з
Adobe Acrobat Document 227.1 KB
Download
Інструктивно-методичні рекомендації МОН
Інструктивно-методичні рекомендації МОН.
Adobe Acrobat Document 398.3 KB
Download
КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ.pd
Adobe Acrobat Document 196.3 KB